De Nostress is een Breehorn 37. Het Schip werd gebouwd in 2002-2003 volgens een ontwerp van Dick Koopmans op de werf van Breehorn in woudsend.
Het vlakke voordek, de korte kajuit en de diepe kuip verzorgen comfort en veiligheid en zijn vervaardigd uit met glasvezel versterkt polyester, voorzien van teak.
|
Algemeen
LOA:
|
11,20 m
|
LWL:
|
9,05 m
|
Breedte:
|
3,54 m
|
Diepgang:
|
1,90 m
|
Waterverplaatsing:
|
7800 kg
|
Ballast:
|
3250 kg
|
Grootzeil:
|
29,6 m2
|
Genua:
|
42 m2
|
P-maat:
|
13,33 m
|
J-maat:
|
4,9 m
|
I-maat:
|
14,70 m
|
E-maat:
|
3,90 m
|
|
Zeilen
Grootzeil:
|
29,6 m2
|
Cruising high
|
Stormfok:
|
8,5 m2
|
feloranje
|
Genua 2 rol:
|
42 m2
|
Shape tape
|
Kotterfok:
|
15 m2
|
met wegneembare
kotter stag
|
Spinnaker:
|
126 m2
|
0,9 oz opti-radial
|
ATS:
|
106 m2
|
1,5 oz all radial
|
|
Motor
Drie cilinder Yanmar 3JH3 diesel met interkoeling, 29,5 kW/40 pk. Saildrive met drieblads klapschroef 80 A dynamo. Motorpaneel met toerenteller en akoestisch alarm voor oliedruk en watertemperatuur, gemonteerd in de kajuitingang. Motorbediening aan bakboord in de kuip
|
Lieren
Genuaschoot:
|
2 Andersen 46ST. Selftailing,
twee snelheden
|
Vallen op de mast:
|
2 Andersen 46ST. Selftailing,
twee snelheden
|
Smeerrepen &
Onderlijkstrekker:
|
1 Andersen 12ST.Selftailing
|
Extra lieren voor
kotterfok, spinnaker, halfwinder:
|
2 Andersen 28ST. Selftailing,
twee snelheden
|
|
Exterieur:
Mast (hall):
|
14.90 M
|
Giek (hall):
|
4.10 m
|
Spinnakerboom (hall):
|
4.90 m
|
Bakskisten :
|
3 in de kuip waarvan, 2 in de achterbank en 1 in de bakboord bank. In de kuiprand 2 vogelnestjes.
|
Ankerbak:
|
in voordek, voorzien van afwatering. Gescheiden kettingbak. In twee delen gesplitst deksel
|
Buiskap:
|
met RVS buizen en zware kwaliteit doek
|
Preekstoel:
|
met navigatieverlichting
|
Hekstoel:
|
met heklicht, uit twee delen
|
Driekleurentoplicht:
|
wit rondomschijnend toplicht, stoomlicht en deklicht. Windex
|
Elektrisch ankerlier:
|
Lewmar- met 40m ketting
|
|
Interieur
Binnenbetimmering:
|
Geheel uitgevoerd in mat gelakt teak
|
Living:
|
U-bank betimmering, aan bakboord met een aan twee kanten inklapbare tafel
|
Achterkajuit:
|
Bed is 2 x 1.60 meter. Bij de ingang een kleine kledingkast
|
Vooronder:
|
Tweepersoonsbed van 2 x 1.90 bij het hoofdeinde
|
Keuken:
|
Klassieke U-vormige keuken met dubbele RVS wasbak, driepits halfcardanisch fornuis met oven en pannenklemmen, mengkraan en veel kastruimte
|
Toilet:
|
Met handpomp, tevens voorzien van een douche
|
Kaartentafel :
|
Met voldoende ruimte voor apparatuur (zie navigatiemiddelen)
|
|
Navigatiemiddelen:
Kaarten/ plotter/ passer :
|
Voor de handmatige navigatie
|
GPS:
|
Raymarine RN300
|
Marifoon:
|
Furuno
|
Radar:
|
Raymarine Radar SL72
|
Raymarine ST 60 Apparatuur:
|
Wind, tridata en multi-repeater
|
Vloeistof kompas:
|
|
ICS Navtex 6+:
|
|
Hand GPS:
|
|
Stuurautomaat:
|
ST4000+
|
|
Communicatie
Marifoon :
|
Furono met buitenspeaker
|
Laptop HP pavelion
DV4205 EA:
|
Voor het onderhouden van de website, controleren voor weerberichten, contact thuisfront en vermaak
|
Mobilie telefoon Nokia:
|
Voor het thuisfront
|
Website:
|
|
Email:
|
|
|
Veiligheid
Seago lifesling:
|
|
Marifoon:
|
Furono met buitenspeaker
|
Joon:
|
Een reddingsdobber
|
Reddingsvlot:
|
Plastimo offshore (4 persoons)
|
Reddingsvesten met lifelines:
|
Wind, tridata en multirepeater
|
Vuurpijlen en rooksignalen:
|
niet voor nieuwjaar
|
Grabbag:
|
Met de meest noodzakelijke zaken
|
Brandblussers:
|
2 flessen van 2 Kg
|
Handlenspomp en elektrische lenspomp:
|
|
|
Comfort
Koelkast:
|
Voor verse versnaperingen
|
Verwarming:
|
Voor warme voetjes
|
Boiler:
|
20 liter, verwarmd door koelwater van de motor of walstroom
|
Gas:
|
2x 5 liter gasfles
|
Elektriciteit:
|
startaccu van 80 Ah en twee accu’s 100 Ah
|
Drinkwater:
|
Ruim 200 liter water verdeeld over twee RVS tanks
|
|
Overig
RedCrest:
|
Bijboot
|
Buitenboordmotor:
|
Honda 2,3 PK en twee peddels voor de schipper
|
1x fotocamera:
|
Canon spiegelreflex
|
1x fotocamera:
|
Fuji (digitaal)
|
Auto radio met speakers:
|
Voor een rustgevend muziekje
|
|